nieuws

Fast food kruipt naar elkaar toe

Industrienieuws

AMSTERDAM – Amerikaanse fastfoodbedrijven kruipen qua assortiment steeds dichter naar elkaar toe.

Fast food kruipt naar elkaar toe

AMSTERDAM – Amerikaanse fastfoodbedrijven kruipen qua assortiment steeds dichter naar elkaar toe.

Dat meldt FEM Business. De fast food ketens hebben de laatste jaren hun assortiment verbreed om in een verdringingsmarkt marktaandeel te winnen.

Zo heeft McDonald’s zich met zijn McCafé op het terrein van Starbucks begeven. Vijf maanden geleden kwam Pizza Hut met pasta’s op de menukaart.

Aanval op Subway
Eind deze maand wil pizzabakker Domino’s sub sandwiches aan het assortiment toevoegen. Met deze uitbreiding wordt Domino’s de grootste sandwichbezorger van de Verenigde Staten.

Dat is vooral een aanval op Subway dat hoofdzakelijk sandwiches verkoopt. In de markt van non-burger sandwiches gaat jaarlijks wereldwijd 21,2 miljard dollar om.

Lees ook:
‘Fastfoodbeleid LA ook in Nederland’ (11 augustus 2008)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over fast food

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels