nieuws

Fabrikanten vleesvervangers moeten aan de bak

Industrienieuws

Producenten vleesvervangers moeten meer doen aan smaakDOETINCHEM – Willen fabrikanten van vleesvervangers de komende jaren definitief doorstoten, dan zullen ze meer actie moeten ondernemen om de consument definitief voor zich te winnen.

Dat staat te lezen in het maandelijkse vakblad Meat & Meal. Het blad citeert uit een onderzoeksrapport van marktonderzoeksbureau Aurelia in Amersfoort.

Vorig jaar verdienden producenten van vleesvervangers 60 miljoen euro aan hun producten. Fabrikanten zijn er echter nog niet in geslaagd de groeiende markt volledig uit te buiten.

De groep consumenten (40 procent) die afgelopen jaar wel eens een vleesvervangend product kocht, wordt volgens het rapport te weinig gewezen op de voordelen van vleesvervangers. Zo zouden het milieu en dierenwelzijn veel beter moeten worden benadrukt. Bovenal moeten fabrikanten van vleesvervangers werken aan de smaak en de bite van de producten. Die zijn immers cruciaal voor herhalingsaankopen.

Het volledige artikel is te lezen in Meat & Meal

Reageer op dit artikel