nieuws

Borns vleesbedrijf plukt al vruchten van senioren

Industrienieuws

Een voorbeeld van een maaltijd van Trends in MeatNIEUWEGEIN – Dat senioren, of moderner gezegd: pensionado’s dé klanten van morgen zijn, maakte onderzoeksbureau Mintel vorige week bekend. Voor het vleesbedrijf Van Brussel, Trends in Meat in het Limburgse Born, geen nieuws. Het bedrijf timmert al langer aan de weg met bijvoorbeeld ‘Oma’s Sudderlijn’.

Van Brussel levert onder meer aan zorginstellingen. Ook daar staat de beleving de maaltijd steeds meer centraal. Er wordt vaker ontkoppeld gekookt; de producten worden als halffabrikaat geleverd terwijl de assemblage plaats vindt in het zicht van de consument.

Sudderlappen

Van Brussel speelt daarop in met bijvoorbeeld sukadelappen die extra gegaard zijn. ‘Ouderen willen sfeervol samen eten, niet meer alleen op een kamertje. Mensen die geen mes meer kunnen hanteren, snijden het extra gegaarde vlees met vork of lepel. Dan eten ze toch samen aan tafel hetzelfde’, aldus directeur Meier Mattern

Senioren als doelgroep is volgens hem over komen waaien uit de VS. Zijn bedrijf levert ook in België, Duitsland en Oostenrijk. Hij ziet met name Duitsland als een groeimarkt. ‘In Nederland is de seniorenmarkt de laatste anderhalf jaar booming business. We zijn er verder mee dan de omringende landen.’

Hoewel Van Brussel zich in verband met de prijzenslag niet richt op de retail, werd het bedrijf toch door supermarkten benaderd. Oma’s Sudderlijn is nu ook verkrijgbaar bij C1000 en Super De Boer.

Lees ook:
Brainpower en senioren dé trends voor 2006

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels