nieuws

Biologisch vlees kan nog veel winnen

Industrienieuws

DOETINCHEM – De biologische vleesindustrie moet een duidelijkere koppeling leggen met dierenwelzijn om meer biologisch vlees te verkopen. Vooral bij light-users valt er nog veel winst te behalen. Dat schrijft het vakblad Meat & Meal deze maand.

Biologisch vlees kan nog veel winnen

DOETINCHEM – De biologische vleesindustrie moet een duidelijkere koppeling leggen met dierenwelzijn om meer biologisch vlees te verkopen. Vooral bij light-users valt er nog veel winst te behalen. Dat schrijft het vakblad Meat & Meal deze maand.

Meat & Meal baseert zich op het onderzoek ‘Dierenwelzijn en vleesperceptie’ van WUR-studente Frederieke Vermeer.

Volgens haar voelen de mensen die af en toe biologisch vlees kopen zich niet voldoende aangesproken. Dit komt onder meer omdat producenten het nog vaak hebben over de ecologische voordelen van vlees.

Dit spreekt consumenten minder aan dan dierenwelzijn. Zou daar meer aandacht aan worden besteed, dan is de kans groter dat light-users vaker biologisch vlees kopen.

Dierenwelzijn is ook een belangrijk thema op ons Nationaal Vleescongres ‘Meat the Future’. Klik hier voor het programma en aanmelden

Het volledige artikel ‘Biologisch vlees kan nog veel winnen’ is te lezen in Meat & Meal 2 (maart 2008)

Download het onderzoek hier

Kijk voor meer interessante onderzoeken, verslagen en rapporten eens in onze pagina Downloads

Lees ook:
Beter Leven-kenmerk op meer vlees (17 december 2007)
Volwaard-kip kannibaliseert niet (25 oktober 2007)
D66: ‘Label voor diervriendelijk vlees’
 (5 oktober 2007)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over biologisch en dierenwelzijn

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels