nieuws

Beleving

Industrienieuws

Het barbecueseizoen begint weer. Met de vroege Pasen en de klimaatverandering kan het BBQ-seizoen dit jaar wel eens een heel lange periode bestrijken. Nu is er in het leven niets zo veranderlijk als het weer. Een lang BBQ-seizoen hoeft dus geen goed BBQ-seizoen te worden. Al is BBQ – zeker als het gaat om party’s […]

Beleving

Het barbecueseizoen begint weer. Met de vroege Pasen en de klimaatverandering kan het BBQ-seizoen dit jaar wel eens een heel lange periode bestrijken. Nu is er in het leven niets zo veranderlijk als het weer. Een lang BBQ-seizoen hoeft dus geen goed BBQ-seizoen te worden. Al is BBQ – zeker als het gaat om party’s onder dak – niet alleen van het weer afhankelijk.
BBQ is meer dan alleen genieten van een lekker stukje vlees. Het gaat vooral om de beleving: een heel middagje of avondje genieten van eten, met alles erop en eraan.
Veel consumenten willen geholpen worden bij de verzorging van de BBQ met vlees, maar ook met wat vis en stokbrood, wijn, groente, bestek en apparatuur. Dat kan een slager prima invullen; het geeft meerwaarde aan zijn product.
Variatie is ook belangrijk. Om het voor de consument spannend te houden: kom met verschillende BBQ-pakketten. Niet in de vorm van klein, medium of groot, maar met thema’s als een Argentijns BBQ-pakket (met Argentijns vlees in de hoofdrol en een Argentijnse wijntje erbij). Of maak een Italiaans of Spaans BBQ-pakket. Er zijn legio mogelijkheden om iets bijzonders te doen.
Een slager kan zelf ook een BBQ-party organiseren: op zo’n party kan hij de klanten laten zien hoe op de juiste wijze moet worden omgegaan met BBQ-vlees en –apparatuur. Vertel over het goed garen van vlees en het voorkomen van verbrand vlees. En hoe een BBQ opgeleukt kan worden. Zo wordt een BBQ een beleving en een feest. Dat wordt genieten voor de klant én slager.

Harrie.leijten@reedbusiness.nl
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels