nieuws

Ban op internetreclame junkfood

Industrienieuws

DOETINCHEM – Bedrijven zouden ‘ongezonde’ voedingsmiddelen niet via het internet mogen promoten, aldus een coalitie van consumenten- en gezondheidsorganisaties.

Ban op internetreclame junkfood

DOETINCHEM – Bedrijven zouden ‘ongezonde’ voedingsmiddelen niet via het internet mogen promoten, aldus een coalitie van consumenten- en gezondheidsorganisaties.

Dat meldt evmi.nl. De groep, waaronder de Britse consumentenorganisatie Which?, roept de nationale overheden op om de reclamecode van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) over te nemen.

McDonald’s
Deze code bevat beperkende maatregelen op gebied van reclame en promotie van voedingsmiddelen die consumenten slechts met mate mogen consumeren. De maatregelen gelden vooral voor reclame gericht op kinderen.

Omdat televisiereclame gericht op kinderen in het Verenigd Koninkrijk steeds strakker is gereguleerd, zoeken meer en meer bedrijven, zoals McDonald’sHaribo en Mars, hun heil op het wordwide web, aldus de Britse krant The Guardian.

De WHO-code is onlangs gelanceerd op de Wereldconsumentenrechtendag op 15 maart. De nationale consumentenorganisaties zullen vervolgens aan de slag gaan om de gevolgen van marketing van ‘ongezonde’ voeding voor de volksgezondheid te belichten.

Lees ook:
Geen aanwas van vegakindjes (18 maart 2008)

‘Kinderen eten niet gezond genoeg’ (21 februari 2008)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over kinderen

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels