nieuws

AH ziet weinig in food miles

Industrienieuws

ZAANDAM – Albert Heijn is vooralsnog niet gecharmeerd van food miles. Volgens de keten is er geen betrouwbare meetmethode voorhanden.

AH ziet weinig in food miles

ZAANDAM – Albert Heijn is vooralsnog niet gecharmeerd van food miles. Volgens de keten is er geen betrouwbare meetmethode voorhanden.

Dat verklaart AH-directeur Dick Boer in het dagblad Trouw. ‘Je moet eerst een betrouwbare meetmethode hebben. Zelfs de deskundigen verschillen van mening over de methodiek.’

Volgens Boer blijft het lastig om te bepalen wat beter is voor het milieu: boontjes uit Kenia of boontjes uit de kas.
Bovendien is de consument niet zo geïnteresseerd in voedselkilometers, aldus de topman.

Vorig jaar bleek uit een evmi-enquête dat food miles de komende jaren niet zo’n grote rol zouden gaan spelen. De consument vindt andere zaken, zoals prijs of gezondheid, belangrijker.

Bovendien zijn er andere mogelijkheden, zoals een klimaatneutraal- of en CO2-reductie label, waarmee producenten hun CO2-beleid kunnen communiceren.

Lees ook:
‘Streekkip’ Tesco maakt lange reizen (19 maart 2008)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over food miles

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels